Door Fractie op 22 oktober 2013

Salaris directeur RGV

De PvdA-fractie wil van het college van Heerde horen wat is afgesproken over de hoogte van het salaris van de bestuurder/directeur van recreatiegigant RGV in de provincie Gelderland. De PvdA heeft het college eerder al vragen gesteld over het salaris van de directeur van RGV. Deze was toen van mening dat zijn salaris marktconform was.
Het toen genoemde salaris lag boven de norm die bij de overheid en in de publieke sector wordt gehanteerd. Ondanks het feit dat RGV een private club is kan gesteld worden dat, aangezien overheden de enige aandeelhouders zijn, de publieke norm ook hier van toepassing is.
De PvdA zou graag van het college willen horen wat er is afgesproken over de hoogte van het salaris van de bestuurder/directeur van de recreatiegigant RGV in de provincie Gelderland. Dit in het licht van reeds eerder door de PvdA gestelde vragen over het onderwerp bovenmatig hoge inkomens in de publieke en de semi-publieke sector.