Door op 23 september 2013

PvdA-afdelingen in de regio met u in gesprek

Afgelopen zaterdag gingen de PvdA-afdelingen Epe, Heerde en Hattem de straat op om te horen waar de grootste zorgen liggen.De PvdA’ers gingen graag met mensen in gesprek. En dat was niet voor niets. Naast aanmoedigingen werden ook grote zorgen geuit. Er was waardering voor het feit dat de PvdA buiten verkiezingstijd als enige partij in het H2E gebied op straat is. Het was wel bijzonder om te horen dat mensen niet verwachten dat Wilders hun problemen zal oplossen maar tegelijkertijd wél van de PvdA verwachten dat zij dat zal doen. En dat is precies wat de PvdA ook wil. Zelfs al stemmen deze mensen niet op de PvdA, tóch wil de PvdA pal staan voor een oplossing van al deze zorgen. Het is vanzelfsprekend niet eenvoudig voor de overheid met jaarlijks meer uitgaven dan inkomsten. Door eerlijk verdelen moet ook de toekomst van jongeren veilig gesteld worden. Het afgelopen jaar zijn al wel stappen gezet tegen verspilling en fraude. Toch werd gisteren op straat duidelijk dat veel boosheid voortkomt uit de slechte voorbeelden van grof geld graaien. De PvdA deelt de gehoorde zorgen en blijft zich inzetten voor het vinden van oplossingen, zelfs al is dat soms uiterst complex en zijn oplossingen niet altijd op zeer korte termijn te realiseren.