Door op 3 juni 2017

Opslag Renderklippen

De PvdA is content met het feit dat door de gemeente Heerde op de Renderklippen de opslag van berken en grove den is aangepakt. Op deze manier houden we de heide in stand. De opslag ligt echter al weken op de heide. We hebben vragen aan het college.

De Renderklippen is een van de meest aantrekkelijke plekken in onze gemeente. Daarnaast komen er veel mensen een wandeling maken, sommigen komen zelfs van heinde en ver met of zonder hun viervoeter. Wij verbazen ons er over dat de opslag nog steeds op de heide ligt. Dat is inmiddels al een aantal weken het geval. Het verkleuringsproces is inmiddels gaande en het wordt per dag opvallender.

De vragen aan het college:
– Is men bij de gemeente bekend met het feit dat de opslag nog op de Renderklippen ligt?
– Heeft de gemeente in eigen beheer weken geleden de opslag gerooid of is dat door een extern bedrijf gedaan?
– Indien er een extern bedrijf is ingeschakeld, wat waren dan de gemaakte afspraken over het weghalen van de opslag?
– Wat is de reden dat de opslag nog niet direct is verwijderd en al een aantal weken op de Renderklippen ligt?
– Wordt onderkend dat het laten liggen van dit groenafval op die plek de aantrekkelijkheid van de Renderklippen niet ten goede komt?

Met vriendelijke groet,

Siebren Buist