Door Bram Horst op 12 oktober 2016

Openstaande rekeningen

In de politiek worden vroeg of laat openstaande rekeningen vereffend. In de landelijke politiek, maar zeker ook in de lokale politiek. In de Heerder raad hebben we rumoerige tijden achter de rug op het bestuurlijke vlak.

Het is lang geleden dat twee wethouders voortijdig hun aftreden bekend maakten. Onverwacht, maar toch ook weer niet. Het vertrek zelf werd in de raad aangekondigd zonder enige vorm van politiek debat, als respect voor de aftredende wethouders.

Bij het vertrek van wethouder Van der Stege stonden er blijkbaar nog wat rekeningen open. Was er eerst de nodige kritiek in het debat rondom het rivierfront in Veessen, afgelopen week was het helemaal raak tijdens het debat over het Apeldoorns Kanaal. De oppositie en twee van de drie partijen uit de coalitie hadden snoeiharde kritiek op de oud-wethouder betreffende de stilstand en de slechte communicatie in het dossier van het Apeldoorns kanaal. Tijdens de meeste betogen werd er even stilgestaan bij hoe dit dossier in het verleden is behandeld. Telkenmale werd ook aangegeven dat de huidige wethouder er niets aan kon doen. De goede verstaander wist genoeg: hier werden overduidelijk een aantal oude rekeningen vereffend, hetgeen op een eerder moment niet passend geacht werd. Begrijpelijk dat het niet gepast is op het moment van vertrek, onbegrijpelijk dat deze (terechte) kritiek uit bepaalde hoeken er niet eerder zo helder en hard was toen de heer Van der Stege nog op zijn post zat.

Het is nu afwachten of er nog een dossier uit het recente verleden bovenkomt waar nieuwe, openstaande rekeningen vereffend moeten worden.

Bram Horst

Mijn naam is Bram Horst, 30 jaar en geboren en getogen in Heerde. In 2010 ben ik getrouwd met Jacqueline en samen hebben we sinds 20 juni 2013 een prachtige zoon, Mart. In het dagelijks leven ben ik verkoopleider bij Veldboeket Lektuur, hier verkoop ik boeken. In 2007 ben ik lid geworden van de PvdA

Meer over Bram Horst