Door op 17 december 2013

Hubert Bögemann beoogd wethouder PvdA Heerde

Tijdens de ledenvergadering van de PvdA afdeling Heerde is Hubert Bögemann als beoogd wethouder voor de komende gemeenteraadverkiezingen gekozen.

Hubert, 49 jaar oud, maakt op dit moment deel uit van het college van burgemeester en wethouders. Binnen het college is hij o.a. verantwoordelijk voor de portefeuilles Wmo (zorg, huishoudelijke verzorging en loket welzijn en zorg), jeugdbeleid, vreemdelingen, werk en inkomen en aanvullende voorzieningen, volksgezondheid, jeugdgezondheidszorg en maatschappelijk werk.

Hubert heeft voor zijn wethouderschap bij het ministerie van Defensie en bij het ministerie van Justitie gewerkt. Als laatste bij de dienst Terugkeer en Vertrek. Verder is hij regelmatig actief als vrijwilliger voor de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond. Hij vindt dat hij een prachtig takenpakket heeft, het gaat daarbij vooral over samenleving. Hij vindt het belangrijk dat iedereen aan de samenleving mee kan doen, mee gaat doen en mee blijft doen. We noemen dat ook wel burgerschap. Daarbij is de gemeente voor tal van voorzieningen onmisbaar.