Door Siebren Buist op 5 maart 2016

Actualium referendum

Op 24 februari is de raad schriftelijk geïnformeerd over het terugbrengen van het aantal stembureaus voor het referendum d.d. 6-4-2016.

Door ons is kort daarna aangegeven bij de raadsgriffier dat we dit terugbrengen van het aantal stembureaus willen bespreken in de eerstvolgende commissievergadering.

Inmiddels komen er steeds meer kritische geluiden over deze ingreep, waaronder de bijgevoegde brief die we gisteravond iets voor zeven uur hebben ontvangen. Wij waren al niet gelukkig met de gezette stap, vandaar dat we het hebben laten agenderen. De ingekomen brief was het laatste zetje om deze kwestie aan de orde te stellen door dit zogenaamde actualium.

Siebren Buist

Bijlagen:

Oproep Ottens Referendum

Memo aantal stembureaus bij referendum

Siebren Buist

Ik ben Siebren Buist, 60 jaar jong, inmiddels ruim 10 jaar woonachtig in Heerde met mijn vrouw Marie-Louise en onze dochter Imke. Heerde was voor ons een bewuste keuze vanwege de centrale ligging en het mooie en unieke gebied (bos, heide, Apeldoorns Kanaal en IJssel) binnen handbereik. Mijn geboortewieg stond in de provincie Groningen, het

Meer over Siebren Buist